söndag 20 april 2008

Sköna söndag!!


Förra söndagen köpte jag dessa blommor!!! dom har väntat på att få komma ner i krukorna,,
nu är dom på plats, för idag har väl alla som
har en plätt att sätta växter på varit ute.
Vilket underbart väder vi har haft idag!
Man får mer energi på en gång, tom.20 åringen
har varit med och klippt buskar idag,vilket inte
brukar vara prio ett!!
Börjar smått med 2 krukor på altanen
dit har inte möblerna kommit ännu,
men kanske till helgen.
Vårt uterum,där trägolv ska läggas
till veckan. Bästa platsen på sommar-
kvällarna.
Vill visa taket i rummet, ett sådant
ville min man göra i köket när vi byggde
ut -94 men jag förstod inte riktigt vad
han menade så jag sa nej, då ska jag bestämma
i ute-rummet sa han och så blev det! Ibland vet
man inte det bästa själv, tusan också!!!!!!!
Efter allt jobb grillade vi och det var supergott!
Ha en skön vecka, imorgon åker jag och köper
in lite av julen. Inte så inspirerande men sam
tidigt får jag träffa äldste sonen och flickvän,
och den chansen vill jag aldrig missa!!!!!!!!!

Eva-Karin

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad avis jag blir när ni fixar i trädgården! Vackert blev det! Vi ses imorgon några mil söderut, där körsbärsträden står i blom!
Puss & kram T

MiaMaria sa...

Hejsan!

Visst har man varit ute fast tyvärr har jag inte planterat något ännu eller rotat i rabatterna....snart så.....

Ser så härligt ut din samling blomster det riktigt kliar i fingrarna men annat före......

Och det vore inte så dumt att grilla heller men det bidde det inget av idag he...fotbollsmatch...

Tänka på jul nu kan inte vara lätt men tänk på allt det vackra du får sätta ögonen i....himla kul!

Önskar dig en härlig vecka!
Miamaria

hemtrevnad marie sa...

Så fint du planterat!!
Vackert med bara vitt och lite trollhassel!
Jag tänkte också ha bara vitt , men nu har vi ju kvar den vita eterniten på huset ännu, så jag fick köpa till röda penseer med, för att det inte skulle försvinna mot väggen....
Snyggt uterum, vi hade öppet upp i nock , i min affär....det ger verkligen ett härligt ljusinsläpp!
God jul på dig då ,Haha!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt att kunna vara ute och fixa och dona...
Tog ut litegrann av trädgårdsmöblerna igår, och invigde dom med att sitta där och äta grillat vi också... Det måste ha varit en dimma över stora delar av Sverige igår när alla tog fram grillen...hihi..
vilket härligt tak! Ja ibland kan man ångra sig...
Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej gud vilket läckert uterum!!! Jag dånar, så fint! Och va läckert med så många vita blommor ihop, violer, bellis och murgröna, vackert! Mari.

Unknown sa...

Åh så mumsig det såg ut med grillat! Det är väl bara för härligt när man kan börja med det.
Vilka härliga bilder du bjuder på med blommor, ute kontrat inne. tack för inspirationen!
Ha en fin dag!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Jonna sa...

Hej så mycket fint ni har i butiken.. Såg bilden på fågelhuset med menyn. vad kostar den? Har du en e-butik? / Jonna

♥ Pia... sa...

Oj sicket uterum...jag har en skraltig altan....det är meningen att vi ska försöka komma överens om hur den nya ska bli..därför är jag intresserad av ALLT jag ser i uterum/altaner/glasverandor....med andra ord..tittar jag bara på sånt nu...:)är ditt uterum stort?...kommer du kanske att visa mer bilder...snälla gör gärna det...ha det så gott...PIA

♥ Pia... sa...

hej ja men det låter ju kanon ...ska prata lite med min son i morgon och fråga om han inte kan gå in till dej och fixa det:) återkommer...tänk vilka möjligheter det finns i bloggvälden inte klokt....tack så länge...PIA

Frida sa...

Hej!
Hittade hit av en slump. vilka fina bilder, fin blogg du har!
Kram Frida