onsdag 10 november 2010

Varför DOMMO???

Idag snöar det och vintern är här,,,,
,,,men i söndags sken solen,,, vilken tur för vi skulle fota annonsbilder för DOMMO by Gawor
Bilderna togs vid planket i vår trädgård. Detta är inte orginalbilderna utan dessa tog jag först med den lilla kameran, det blir lite suddigt med den, men jag ser då vad jag vill visa,,, sedan kommer stora tunga kameran fram!!
Apropå DOMMO by Gawor så får vi frågan om varifrån namnet kommer????
Jo såhär ligger det till!!!!
Min svärfar var från Polen så landet ligger oss varmt om hjärtat,,,
Hemma på polska heter DOMO,,, men det godkändes inte av registreringsverket,, så vi la på ett M till och då var det okej,,,,
,,,,och Gawor det är vårt efternamn,,, så DOMMO by GAWOR är hemmet av oss!

Ha det så gott & må väl!

Eva-Karin Gawor

4 kommentarer:

Malin E sa...

Hej! Jag hittade precis hit.Har din butik någon nätbutik? Hittade massor av fint jag blev förtjust i här på din blogg!
KramMalin

sylvia sa...

hei.
å så kjekt å få vite om navnet, så hyggelig det var.
ja masse fint dere har,
er såå glad at frk.olsen i arendal har deres merke nå, venter så på koppene ra dere hun har bestilt,de er såå skjønne.
ha en flott kveld,
klem fra sylvia

Rummet för välbefinnande sa...

Ni har verkligen lyckats så bra med namnet. Det har liksom allt - det klingar väl, det är vackert både i tal och skrift, samt att det har en innebörd.
Nu du har jag grejer på gång *ler*
Kika in får du se.......,
Mia

Inredningsfrun sa...

För ett par dagar sedan hittade jag "din" söta soppskål med två handtag på vardera sida(med tillhörande fat) i en butik. "Åååå så fiiiiiiin", utbrast jag. "Tänk så fint att plantera en vacker liten vit hyacint i den och dekorera med lite mossa!!", fortsätter jag (nästan i falsett).

Affärsbiträdet kollar på mig med stora ögon och säger "Det är en SOPPSKÅL, inte en kruka!!"

Precis som om jag inte visste det (fast hon kan ju inte veta att jag är en inredningsnörd iofs)!! Men att vara lite innovativ har väl aldrig skadat någon :)

KRAM

// Inredningsfrun