tisdag 13 oktober 2009

Jag har mött hösten i Paris!!

Vi har varit på besök hos en textil leverantör under helgen,,,
,,,,och hann även med en inspirationtur på en av marknaderna,,,,, här hade ägarinnan inget emot fotografering!!!!
Det är riktigt rufft hos henne,,,, härligt! Mycket gamla stämplar, bokstäver, lampor,,,ja massor av godsaker, men ändå i samma tema!
Det är inte billigt, så det blev bara en stor stämpel !
Och Tolix stolen finns på många cafeer,,,, våra har inte kommit till butiken ännu,,,, men det dröjer inte hoppas vi!
Butiksinredningarna är något jag älskar i Paris,,,, här en butik med bara olivprodukter,,,,
,,,,,och här köper man bakverk,,,, visst blir man sugen,,,,köplustan fattas ej!
Tornet stod kvar så vi tog en sväng dit igen!!!
Jag vet inte om ni som brukar hälsa på här kommer ihåg att jag skulle berätta något som ska hända,,,,, snart hoppas jag att jag kan säga det!
Det heter ju så,,,, den som väntar på något gott,,,,,
Och ni tävlingen fortsätter ju veckan ut,,,
,,,,så har du inte,,,så varsågod,,, tag en lott!

Ha en skön vecka!
E-K/noll54

13 kommentarer:

Marika sa...

Åh va mysigt det ser ut! Skulle också vilja åka till paris och se så mycket fint. Hälsn marika

Nostalgia sa...

Så heldig du har vært, her var det mye fint å finne ! skulle gjerne ha vært i Paris jeg også :-)

Ønsker deg en fin onsdag !
Klem, Nostalgia

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, jag som aldrig varit i Frankrike blir ju alldeles sprallig över att se dina bilder därifrån, ååå så härligt och vad mysigt med affärer som specialliserat sig på en sak.
Mmmm för gamla stämplar och slitna industrilampor, såååååå snyggt.
Kram på dig/Ingela.

Britt sa...

Jag känner ett stort behov av att resa till Frankrike efter att ha läst ditt inlägg, du skulle kunna jobba som reseinspiratör! ;-)

Alla ruffa saker. I like!

Ha en bra dag.

Kram Britt

Vit som snö sa...

Ljuuuvliga bilder!!!
Du får mej att längta ännu mer till Paris!
Vilken inspiration man måste få där. Liiite avis blir man;-)
Och nyfiken...på din hemlis:-))
Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Paris är en så härlig stad, eller var iaf när jag var 15, har inte varit där sedan dess tyvärr men hoppas att få komme dit igen..

Kram
Mia

Viola sa...

Lyllos dig...vilken resa med så mkt fint...ha en bra dag, kram

Ocean showroom sa...

Hej! Det var kul att hitta din blogg här. Karlstad är min hemstad och jag har handlat av dig flera gånger i din fina butik! Nu när jag vet att du har en blogg ska jag följa med! Ha en fin dag!
Alexandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hur hinner du allt, tycker precis jag såg dig. Men det var nog nån vecka sen, tiden går fort. Bara och gå runt och titta måste vara en fröjd, förstår att det är dyrt. Kul att du visar oss foton. Hoppas snart Mailegmössen kommer till din butik.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria
Ps, tror jag vet vad du väntar på, men jag är tyst som en mus...

Krukmakeri hemjord sa...

Alltså Frankrike ..Man blir så sugen!
Har varit på en rek resa för nått boende men sen gäller det att våga*L*
kram
annbritt

Anne Marie sa...

I am so smitten with your blog!
you are now on my inspirational side bar :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

ååh så härligt! Pariiis! Det är tvår sedan jag var där... och jag vill gärna åka tillbaka igen!
Blir ju ännu mera sugen nu när jag ser dina bilder!
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Underbara bilder från ER resa.....