söndag 21 juni 2009

Uterummet

Hej alla sommarglada! Nu är midsommar över och det känns som sommaren är på gång!!!
Vi hann precis bli färdiga med renoveringen av uterummet till midsommar,,,
,,,vi isolerade golvet och la in ett trägolv som målades vitt,,,
,,,jag hittade ett bord i mina gömmor som också blev vitt och sydde lite nya dynor och skynke till bänken,,,

,,,huset är grönt och det har väggen också varit, men den blev vit den med för att få en helhet på rummet,,,
,,,tallrikshyllan kom upp den med, tillsammans med alla fat,,,,
,,,kistan som barnen hade sina videofilmer i när dom var små kom till användning här ute nu, bra till kuddarna från altanen,,,,
,,,,här med vårt efternamn,,
,,,det passade bra att vi hann med detta, för vi har haft familjen hemma i helgen, så här har vi kunnat mysa på kvällarna!
Men idag har HELA GÄNGET varit på en heldags tur i Sunne. Vi började med Rottneros park, tog en god lunch på Selmas SPA,,,
,,,och avslutade med rundtur på Mårbacka,,,,
,,,,härlig tur och mysig dag!
Ja detta var mitt uterum och min dag! Hoppas ni alla har haft en skön helg och så hoppas vi att vädret håller i sej!
Ha det så gott tills vi syns igen!
Och tack hela min familj att ni gjorde denna helg till vad den blev!!!!!

Eva-Karin

17 kommentarer:

becca sa...

Helt underbart!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow va fint ni har det , vilket läckert uterum !
Det märks att du kan inredning , de e såå smakfullt !
Kraam/Lotta

Vit som snö sa...

Vilket underbart rum ni gjort! Där kommer ni absolut att må gott måånga lååånga stunder!
Låter ju som en underbar midsommarhelg!
Kul också att du är med i min utlottning!
Kram Cilla

Anki sa...

Gud vad snyggt!
Jag tror jag sitter o dreglar! Vilken dröm!
Å visst är det fint i Sunne! Vi hade stuga i Rottneros, så jag har tillbringat mycket tid där! Så vackert!

Ha en fin ny vecka! Kram kram!

♥ Pia... sa...

Åh...oj vilket vackert rum..och mysigt...härligt med en familjedag så där..goo mat och underbar miljö kan det bli bättre:)...Skön midsommar verkar du haft oxå..jag har väl iofs hafrt det skapligt..bara ett smolk i bägaren..min mamma på sjukhus:(..men jag hoppas att allt rättar till sej...ha det gött..kram..pia

Cc sa...

Så ljuvligt uterum, har alltid önskat mig en sånn. Kram

STENLYCKA sa...

Åhh så vackert uterum. Så fint du har gjort med möbler och tyger.
Jag skulle jätte gärna villa ha ett uterum får försöka bearbeta min man.
Ha det så gott!
Kram

ANNIKA sa...

helt otrolgt vackert ni har verkligen lyckats....stilrent och smakfullt.
kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint uterum. Det golvet, så skulle jag vilja ha. Det blir så vackert när allt är vitt. Då syns dina andra saker så mycket mer, som tex ljuskronan. Fiffigt med kistan till dynorna, och att du målat erat namn. Förstår att ni haft mysigt hela familjen.
Kramen AnnaMaria

Sologbolig sa...

Å for et flott uterom !! Så deilig å ha en slik fin plass å oppholde seg på. Det var så lekkert og sjarmerende og sommerlig. Og sommer har vi nå, helgen her har også vert kjempefin! Nyt dagene !

Viola sa...

Uterummet blev helt ljuvligt...är oxå så glad över mitt rum som vi tillbringar vår tid i från mars till november...hoppas du får något besked om texterna..längtar så..ska ju upp i juli till dina platser som du beskriver...så det blir väl en del butiksbesök..:-D hoppas dagen varit bra, kramen

Hemmet Är Min Borg sa...

wow så fint du har på ditt uterum skitsnygg säger jag
kramis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs..Detta var en ny blogg för mig!! O vilken fin sådan!!! Underart uterum!!!!!!Där skulle jag kunna bo ju;)..Finns det plats..hihi

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~

Anonym sa...

Ååååå vad fint det blev. Tgänk att sitta där och njuta, helt underbart.

kram annica

MiaMaria sa...

Hejsan!

Blev ju toppen bra....så ljust och stort och vackert!!!!
Där trivs ni gott förstår jag....

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Ja säger bara en sak!! så snyggt..kram snowwhite-sussie

Monica. sa...

Hei, Jeg var i Karlstad i ferien. Forelsket meg i din butikk! Masse fiint! Jeg komme tilbake når huset vi pusser opp er ferdig til å innredes!

Hilsen Monica fra Norge!