fredag 2 maj 2008

Lite nyheter

Den här bestämda prinsen trivs överallt!!!
påsar till förvaring,,,
quillt, (svår stavat ord detta), men fint är det!
vit-grå textil, zink och grå hyllor i olika storlekar,,,,
rosorna är konstgjorda!!!!! 29kr! fantastiska!!!!
mm.mm....
lavendel-krans,,,
syltburks hättor rosa eller grön rutiga ,,,,,,,,
nattstake som jag kallar dom, min MORMOR hade sådana
i stugan när jag var hos henne. Hon hade tändstickor i asken,
så när man skulle på pottan på natten, så fick man tända staken
för det fanns inget annat ljus där! Nejdå, jag är inte född på
1800-talet för det här var i min mormors sommar stuga!
Idag pyntar vi stakarna på ett annat sätt, med tex. blommor
Vill önska ALLA en riktigt trevlig helg!!!!!
Eva-Karin/noll54

6 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
hemtrevnad marie sa...

Ja, den prinsen var fin!!
Gillar lampan jättemycket!
Ha det gôtt i Karlstad!!

Anonym sa...

HEJ :)
Härliga bilder o ljuvlig prins!!
Jag tycker jättemycket om färgen på vårt hus. Var först inne på en ljusgrå färg, men hittade inte riktigt nån som stämde överens med dörrarna ... blev endera åt lila eller blåa hållet, så då körde vi vitt 133C - lite åt det gråa hållet, och jag är jättenöjd.
Jag var lite rädd att måla riktigtt vitt [133a] eftersom jag tänkte att huset blir självlysande ... men jag upplever inte att denhär färgen känns så. Snarare kanske lite daskigt under mulna dagar, men fint när solen tittar fram!
Lycka till i färgdividerandet :)
Ha en bra vecka!
kram/ruffa

Liza i pepparkakshuset sa...

Gillade din groda. Har en själv som behöver lite sälskap, kanske tittar förbi och köper en kompis :)

Mvh Liza

Unknown sa...

Åh så mkt vackert som vanligt i min absoluta favvo butik! Jag märker dock att jag gör klokt i att hålla mig undan just nu när jag studerar, men till sommarn är det tillbax till jobbet och lönen, då kommer jag!! Ha det så gott! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har verkligen en dötjusig butik!!! och den paddan skulle passa på min gård i sommar! Mari.